De geschiedenis en toekomstvisie van HSV "De Stokvissen"

Hengelsportvereniging de Stokvissen is op 20 April 1968 onstaan door een afscheiding van hengelsportvereniging "Het Blikken Visje".
De vereniging destijds binnen het bedrijf Thomassen en Drijver actief, besloot dat de leden van buiten het bedrijf geen lid meer van de vereniging konden zijn, waardoor de buiten gesloten leden besloten om een eigen vereniging op te richten. Zo is 40 jaar geleden de vereniging De Stokvissen, met welgeteld 59 leden ontstaan.

De Stokvissen is een vereniging die staat voor gezelligheid en goede sfeer en heeft veel oog voor haar leden. De kleinste visvereniging van Deventer e.o. heeft naar verhouding toch het grootste aantal deelnemers aan wedstrijden en is daarnaast erg actief op vele fronten. Het huidige bestuur is zich van deze belangrijke en goede verenigingseigenschappen bewust en werkt er hard aan deze in stand te houden. Zo wordt er jaarlijks een reguliere en een wintercompetitie gevist en ook worden er jaarlijks een aantal verenigingswedstrijden (paaswedstrijd, clubdag) en ook vrije wedstrijden, zoals koppel-, 12-uurs en 24-uurs wedstrijden ge-organiseerd.

Naar de toekomst toe zal De Stokvissen klaar blijven staan en luisteren naar haar leden en ook meegroeien met de omgeving en ontwikkelingen die zich voordoen. Hierbij valt te denken aan ontwikkelingen op internet, social media, aandacht voor onze sponsoren en samenwerkingsverbanden met omliggende verenigingen.