Eerste SF-editie met enthousiasme ontvangen

Zondag, 25 maart 2018

Zaterdag 24 maart stond de eerste Streetfishing evenement in Deventer op het programma. Een evenement waar wij als vereniging erg trots op zijn, vooral omdat deze vanuit onze vereniging georganiseerd werd door onze nieuwe roofvisafdeling. In de weken voorafgaand aan deze wedstrijd is de organisatie erg druk geweest met de voorbereidingen en werden er naast promotionele activiteiten, reglementen, briefings een app-groep en een mooie prijzentafel geregeld. De week voor de wedstrijd haalden we nog de krant, wat erg leuk was een aangeeft hoe populair deze manier van vissen onder de jeugd is.

Maar nu naar de wedstrijd...16 koppels hadden zich aangemeld, veel uit de regio maar ook Friesland en Noord-Holland waren vertegenwoordigd. Velen waren al vroeg in het clubgebouw aanwezig en er werd druk gespeculeerd over vangsten en gekozen taktiek, maar geheime stekken bleven geheim.

Om kwart voor negen geeft Roy Koekerits een briefing met uitleg over de dag en worden de laatste onduidelijkheden weggenomen, hierna stuiven de deelnemers weg om als eerste op hun  topstekken te komen.

De eerste uren blijft het verdacht stil in de app-groep waarin vangsten aangemeld kunnen worden. Wil men de stekken en taktiek niet prijsgeven of wordt er gewoon weinig gevangen?? Het laatste blijkt het geval, want op een enkel team na is de rest visloos. Wel wordt er al een prachtige snoekbaars van 70cm gemeld en vlak erna de eerste serieuze snoek van 93cm.

Veel deelnemers hebben het op de IJssel voorzien, omdat de variantie aan rovers hier het grootst is dus kan je je visserij als team breed benaderen. Echter de vissers die in het binnenwater gokten op snoek bleken een betere keuze te hebben gemaakt, want ook al was het niet wild...snoek moest je hebben voor de prijzen vandaag.

Later op de dag werd door team Spicy Squid Stephan & Chiel de grootste snoek van 94 cm gevangen, maar ook deze bleek niet genoeg voor de winst. De ging uiteindelijk naar een team genaamd "De Vreemdgangers" dat 3 snoeken wist te vangen, waarvan de 2 grootste 151cm op de plank brachten. Dit team Tim en Patrick wilde voor gelegenheid de feedershengels en slijmhanden verruilen voor tanden en hardbaits. Zo ging de hoofdprijs bestaande uit een enveloppe, wisselbokaal en gouden plak en als kers op de taart een dag bootvissen met Hendrik_Jan naar deze mannen.

Nogmaals gefeliciteerd en dank aan alle deelnemers en hopelijk tot in het najaar.

Mvg Secretariaat Roofvissen
HSV De Stokvissen