Streetfishing koppelwedstrijd omg. Deventer

Streetfishing Deventer Open
Voorjaarseditie 2018

Met trots willen wij ons eerste Streetfishing Evenement aankondigen. Met ingang van 2018 hebben wij onze vereniging uitgebreid met een roofvisafdeling en zullen naast Streetfishing evenementen, lezingen, workshops en activiteiten voor de roofvissers in de regio gaan organiseren.
Voor 2018 staan er 2 streetfishing wedstrijden op het programma, een voorjaarseditie op zaterdag 24 maart en een najaarseditie op zaterdag 8 september.
Beide wedstrijden zullen in koppels worden gevist, waarbij per wedstrijd maximaal 20 koppels kunnen deelnemen. De kosten zijn 10 Euro PP, deze contant meenemen op wedstrijdddag.
Dagprogramma

TijdActie
07:30Zaal open I Clubgebouw: Putmansstr. 1B Deventer
08:00 - 08:30 Aanmelding & briefing
09:00Start wedstrijd
09:00 - 16:00Wedstrijdduur
16:30Uiterlijk terug in clubgebouw
16:00 - 17:30Zaal open voor hapje, drankje & prijsuitreiking

Algemene regels:
Elke deelnemer moet in bezit zijn van een geldige Vispas, hierop zal vooraf worden gecontroleerd.
Buiten het traject vissen is niet toegestaan en bij constatering hiervan volgt direct diskwalificatie, teams zijn hiervoor zelf verantwoordelijk.
Een vissend koppel bestaat uit 2 deelnemers, waarbij hulp van derden in welke vorm dan ook niet is toegestaan.
De individuele vissers in het koppel mogen niet verder dan 25 meter van elkaar verwijderd zijn (dwz binnen een straal van 25 meter).
Afzonderlijke koppels dienen een onderlinge afstand van minimaal 50 meter aan te houden.  Enige uitzondering op de regel van 50 meter afstand zijn bruggen, waarbij aan iedere 1 team mag vissen.
Wanneer er op of tussen de kribben in de IJssel wordt gevist mag daar slechts 1 koppel vissen, waarbij het koppel niet meer dan eerdergenoemde 25 afstand mag hebben.
Materialen & toebehoren:
Elk team dient in bezit te zijn van een onthaakmat en goed onthakingsmateriaal.
Bij elke vis wordt de onthaakmat gebruikt, waarop de vis wordt gemeten.
Elk team dient in bezit te zijn van een schepnet.
Elk team dient in bezit te zijn van een camera of telefoon met camerafunctie.
Het gebruik van zgn. "lipgrippers" is niet toegestaan.
Er wordt uitsluitend met kunstaas gevist.
Het gebruik van voertuigen is toegestaan . Echter er mag uitsluitend vanaf de kant gevist worden!
Elke deelnemer dient voor zijn/haar eigen eten/drinken te zorgen.

Gang van zaken bij visvangst:
Alle gevangen vissen worden gemeten en en gefotografeerd over de linkerflank.
Elke vis één foto op onthaakmat met meetlint op linkerflank (goed zichtbaar) en één foto met vanger en scorekaart, dus per vis maximaal 2 foto´s.
Vis nauwkeurig meten (met samengeknepen vinnen) en noteren op de scorekaart.
Vissen worden in hele centimeters genoteerd. Afronding vanaf 0,5 cm naar boven.
Vis altijd behandelen en terugzetten met de grootst mogelijke zorg.
Foto´s appen naar wedstrijdorganisatie Roy Koekerits 06-40822312 of Jeroen Vloon 06-50224591.

Score & bonuspunten (IJssel Grandslam)
Elk team ontvangt een scorekaart, waarop de punten (cm´s) van gevangen vissen worden genoteerd.
Er geldt geen minimum maat.
Per koppel gelden voor de einduitslag de volgende vissen:
3 grootste baarzen.
3 grootste snoekbaarzen.
2 grootste snoeken.
3 grootste vissen uit de categorie ‘Overige roofvis’: winde, roofblei, meerval of forel
IJssel Grandslam: scoor 50 extra bonuspunten door uit iedere categorie (baars, snoek, snoekbaars en overig) een vis op de IJssel te vangen. Deze moet op de foto met vanger duidelijk te herkennen zijn en telt mee voor je score ook al is deze kleiner dan een ander.
In het geval van een gelijke einduitslag is de grootste vis doorslaggevend.
Foto’s dienen direct na de wedstrijd centraal in de app aangeleverd te worden met vermelding van teamnaam.

Na de wedstrijd zullen we in het Clubgebouw bij elkaar komen om gezellig na te praten onder het genot van een hapje en drankje en zal de prijsuitreiking worden gehouden.
De prijzen zullen bestaan uit wat sponsoren inbrengen, geldprijzen vanuit de inleg en een mooie wisselbokaal.
We hopen jullie vissers te mogen begroeten bij onze eerste Streetfishing wedstrijd om zo de prachtige viswateren in de omgeving Deventer te mogen ervaren.

Datum (en tijd) Zaterdag 24-03-2018 09:00 uur t/m zaterdag 24-03-2018 16:00 uur
Uiterlijke inschrijfdatum Zaterdag 17-03-2018
Inschrijfgeld €20,00
Plaats Gemeente Deventer (IJssel en binnenwater)